Het ICT concept van Partners for Solutions

Er is een groeiende behoefte aan informatie-uitwisseling tussen samenwerkende partijen of partners. Individueel heeft men de zaken vaak al prima op orde. Overgebleven uitdagingen gaan over de grenzen van de eigen organisatie heen en kunnen alleen gezamenlijk aangepakt worden.

Het voorafgaande leidt, zeker bij grotere organisaties, tot een paradox. en hoge graad van interne informatisering is er oorzaak van dat (architectuur) standaarden en beveiligingsregiem behoorlijk uit ontwikkeld zijn en uitwisseling met partners tot een complexe aangelegenheid maken. Dit maakt de elektronische uitwisseling met anderen niet eenvoudig maar kostbaar en tijdrovend.

P4S heeft een aanpak uitgewerkt die dit probleem tackelt. We maken hierbij gebruik van standaard overal aanwezige software zoals email en internet toegang. We bouwen ook voort op de snel toegenomen informatievaardigheden van de moderne werknemer. Voor hem en haar is het gebruik van internet voor het verzamelen en bundelen van informatie een dagelijkse bezigheid.

Onze aanpak valt ruim binnen de 80-20 regel; 80% van de gewenste functionaliteit binnen 20% van de tijd en kosten. Dan wordt vanzelf zichtbaar of de samenwerking zo veel voordelen biedt dat de laatste 20%, tegen veel hogere kosten, ook lonend is.

Hoe professioneler hoe lastiger.

Er is een groeiende behoefte aan elektronische gegevens of informatie-uitwisseling tussen samenwerkende partijen of partners. Individueel heeft men de zaken vaak al prima op orde. Overgebleven uitdagingen gaan over de grenzen van de eigen organisatie heen en kunnen alleen gezamenlijk aangepakt worden.

Het voorafgaande leidt, zeker bij grotere organisaties, tot een paradox. Een hoge mate van interne informatisering brengt een bijbehorende complexiteit, (architectuur) standaarden en beveiligingsregiem. Dit maakt de elektronische uitwisseling met anderen niet eenvoudig maar kostbaar en tijdrovend.

P4S heeft een aanpak uitgewerkt die dit probleem tackelt. We maken hierbij gebruik van standaard overal aanwezige software zoals email en internet toegang. Maar bouwen ook voort op de snel toegenomen informatievaardigheden van de moderne werknemer. Voor hem en haar is het gebruik internet voor het verzamelen en bundelen van informatie een dagelijkse bezigheid.

Onze aanpak valt ruim binnen de 80-20 regel; 80% van de gewenste functionaliteit binnen 20% van de tijd en kosten. Dan wordt vanzelf zichtbaar of de samenwerking zo veel voordelen biedt dat de laatste 20%, tegen veel hogere kosten, ook lonend is.

De lat ligt meteen hoog.

De groeiende behoefte aan informatie-uitwisseling bestaat ook bij organisaties die nog niet vergaand informatiseert zijn. Ook daar wordt samengewerkt met andere partijen. En hoewel de informatisering nog niet diepgaand ontwikkeld is, zijn de medewerkers wel vertrouwd met complexe ICT omgevingen en oplossingen van het moderne internet en smartphones.

Het voorafgaande leidt bij deze organisaties, tot een andere paradox. De eigen ICT kennis en kunde van de organisatie is beperkt. Dit terwijl de medewerkers gewend zijn aan gebruikersvriendelijke en flexibele oplossingen in hun privé omgeving. De eisen die gesteld worden zijn daaraan gerelateerd. De vanzelfsprekendheid dat men zowel vast als mobiel moet kunnen werken op PC, tablet als smartphone is van de laatste tijd. Net zoals de verwachte integratie met agenda en mail.

De P4S aanpak voor grotere organisaties werkt ook voor kleinere. We maken ook hier gebruik van standaard aanwezige software zoals email en internet. En bouwen voort op de informatievaardigheden van de moderne werknemer. Voor hem en haar is het gebruik van internet voor het verzamelen en bundelen van informatie een dagelijkse bezigheid.

Onze aanpak is gebaseerd op de kennis van een aantal oude rotten in het vak, gebundeld met de vaardigheden van jonge honden. Dit combineert inzicht en overzicht met moderne efficiënte oplossingen.